Wednesday, April 13, 2011

:: WOI, TAK PAYAH LA PAKAI SIHIR.. SYIRIK TAHU TAK!!!!! ::

Assalamualaikum...
Lama tak update blog, tetiba update tajuk dah lain macam... sape pulak yang kena sihir ni?? betul ke sihir?? ah, aku rasa betul kot sihir... ah... tak tahu lah.. baca je la posting ni...
.
.
.
.


Dalam posting aku yang lama2, aku pernah cerita pasal JAMALI FARM PRODUCT.. bisnes ayah aku bukak kat felda.. jual-jual barangan sejuk beku.... alhamdulillah sejak buka perniagaan ni boleh kata hari-hari ada la orang datang.. paling ramai waktu hari sabtu..... aku bersyukur sgt dan berharap Allah permudah urusan ayah aku...


Tapi... suatu hari tu entah kenapa dua tiga hari tak ada orang dtg kedai ayh aku... aku pikir maybe orang tak ade duit kot belum gaji..hehehe... tapi ianya terus berlarutan sampai lebih 2 minggu... 1 orang pun tak ada singgah kedai ayah aku.. pelik..... ayah aku ada buat salah ke?? nak kata ayah aku jual mahal, rasanya tak ada.. dikurangkan lagi aku.. kalau sen- sen tu ayah aku tak pernah berkira. 
Jadi, sebagai ikhtiar.... emak aku cadangkan buat bacaan surah al-Baqarah kat kedai tu serta amalkan ayat2 pelindung...adik-adik aku pun bantu dengan bacaan surah al-Baqarah kat kedai tu.. kenapa surah al-Baqarah?? actually aku pun tak tahu..hehehe.. emak aku kata dia pernah dengar ceramah pasal sihir, salah satu cara nak mencegah sihir kena baca surah al-Baqarah sampai habis. alhamdulillah selepas beberapa hari, dengan izin Allah ada orang datang kedai tu... syukur.. segala puji bagi Allah...


Sampai hari ni makin ramai yang singgah ke JAMALI FARM PRODUCT.. dah baru semalam (13 April) ayah aku buat jualan ayam proses (ayam segar yang baru disembelih). Alhamdulillah sambutan menggalakkan.. Jadi sebagai promosi ayah aku buat signboard iklan mengenai ayam proses ni... Malam semalam adik-adik aku pergi pasang signboard di beberapa kawasan Puncak Alam dan di hadapan jalan sekolah...


Tapi pagi ni, lepas ayah aku balik solat subuh, tengok signboard yang baru di pasang malam tadi dah ghaib... Aikkk.... sapa pulak yang cabut signboard ni agak-agaknya?? aku tak boleh la tuduh siapa-siapa.. tapi aku rasa memang ada orang tak puas hati dengan perniagaan ayah aku ni!! Hey, singboard ayah aku berdaftar tau!! tolong sikit!! 
Agaknya sebab tu la orang Melayu ni susah sangat nak maju sebab bila bangsa dia dapat rezki lebih sikit mula la ari hati.. kalau aku perhatikan, kaum Cina tu jual ayam sebelah-menyebelah.. tak ada pun masalah.. mereka kata rezki masing-masing maaaa... saling bagi support sesama sendiri..  
Orang Melayu???? lu pikir la sendiri!!!


p/s: minta maaf jika ada perkataan yang membuat kalian tidak puas hati ~~


wallahu'alam~~~

1 comment:

Telaga Putih said...

saya sokong! 2 la klmhn melayu y paling ketara.. pantang org len maju sket.. abes la, dia santau, sihir segala bgai.. kalo iri hati y baik xpa.. cth mcm jd pembakar smgt utk diri sndri bjaya.. ley la trime.. ni x... haish! malu kadang2 ngn bangsa sndri.. xphm3!! =.="

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN ANDA