Thursday, July 8, 2010

- Can I have some tea with mIszLullaBy, please?

Assalamualaikum.......

This is my second contest..

contest by miszlullaby



Contest yang di anjurkan oleh MiszLullaby ni agak menarik kerana it is such a "Lucky Draw"
Anyway saya bukanlah seorang yang bertuah sbb saya jarang sekali nak bertuah...
But I wish I'm Lucky!!
Saya betul-betul tertarik nak join contest ni sbb teh yang ditawarkan oleh MiszLullaby sgt special!!!!!!
TAK PERCAYA???

See the Picture Below

..
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.

LIPTON GREENGUN POWDER


LIPTON BLUE FRUIT TEA

Enak bukan???YYAAAAaaa...pastilah!!!

.
.
.
.
.
.
.
Kegunaan teh selain untuk diminum~~~~

Dalam dua hari ni saya cuba amalkan 1 petua untuk penjagaan mata..gunakan uncang teh yang telah digunakan tekapkan kat mata dalam beberapa minit..mata rasa segar je..pastu suka-suka saya try amik serbuk teh tu letak kt muka...uiishh..mang muka rasa lebut dan bersih pastu tau..
da suka sangat muka lembut lepas sapu serbuk teh, sapu kt tangan dan kaki pula...hahaha..pasni nk sapu kt badan plak...alamat bising la parent saya asik kehabisan teh je la...
.
.
.
.
Asal Usul Teh~~~~

Ermm..Bila sebut pasal teh ni..saya tetibe teringat kat buku 1001 fakta yang merupakan salah satu buku kegemaran saya....Mengikut lagenda China teh 'ditemui' secara tidak sengaja oleh Maharaja Sheng Nung yang memerintah agak-agak 5000 tahun dahulu......
Time Maharaja tu minum air tetiba ada daun terjatuh masuk dalam cawan Maharaja.Daun tu menyebabkanwarna air berubah dan mengeluarkan aroma yang segar..Sejak kejadian tu Maharaja jadikan teh sbagai minuman utama dan menggalakkan rakyatnya minum macam dia..

Belum habis lagi pasal teh ni...

Camne teh boleh berkembang di Eropah???
Orang yang mula-mula mendapat hak untuk membawa teh secara besar-besaran dari China adalah seorang paderi Portugis yang bernama Jasper de Cruz pada tahun 1560.
dari Portugis, teh berkembang cepat ke tempat-tempat lain di Eropah. Cmne pun cuma org kaya je yang mampu minum teh time tu sebab harga teh mahal lebih kurang 100 paun sterling...
(100 paun sterling?macam 3 abdul pulak)...Sebagai bandingan masa tu kita boleh beli seekor lembu dengan harga 5 paun sterling...bpe bnyak lembu kita boleh beli dengan 100 paun sterling????Lu pikirlah sendiri...hehehe

Adoi panjang pulak membebel...hahaha..
Lastly saya nak tag seorang anak dara bernama Cik Nurul Aida Binti Senawi untuk join contest ni...

Papai~~~~~











1 comment:

Sha-na.Szied said...

salam kak.. akk blaja mne eh?

mesir ke? hayya x tgk kat FB lak..
sy plaja morocco sem 2 tahun satu.
dak baru la kiranya.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN ANDA