Tuesday, June 15, 2010

-OOhhh jijiknya!!!

Assalamualaikum pembuka bicara...klau xjawab dosa..hehe
All praises to Allah...atas segala pemberian rahmat dan nikmat-Mu yang melangit luas..sedangkan taubatku tak pernah ku tepati..I thank You with every breath I take..alhamdulillah..

actually xade pe pon nk taip blog ni..busan je..td goreng telur..nk sarapan..pastu teringat plak citer ayah pasal bangla kutip telur....adoi..kembang tekak rsenye...citernye cmni...........

Ade la satu hari tu ayh aku g pasar borong...pasar borong daerah mne xbleh la sye citer kt sini....tkowt nti ade masalah plak yg menimpa pihak sye...(ceceh..poyo plak)..
ayah saya mang selalu pergi pasar borong tu sbb barang mema
ng murah2...kdg2 beli beras smpai 8 kampit..mang syok ar beli barang kt sana..then, aritu gak ayh beli telur ayam 5 papan

ayh saya tgk ada la beberapa org bangladesh mengutip telur2 ayam yang pecah2 kt pasar borong tu...telur ayam yang pecah kt atas jalan tar yang kotor tu dimasukkan ke dlm plastik..penuh plastik tu dgn telur aym yg pecah..lendir2nya mengalir keluar dari platik tu..kulit telur tu plak konpem la..masih berselaput dgn tahi aym....maka, bercampurlah lendir putih dan kuning telur dgn najis aym pada kulit telur dalam plastik berisi telur (berbelit-belit aku sendiri pon pening bce)....

Time ayh tgh syok tgk org bangladesh kutip telur aym pecah tetiba ada la sowg pakcik ni tnye nk ke mana telur pecah ni di bawa??? org bangladesh tu pon tanpa memikir panjang dia pon menjawab "kedai kek".....kedai kek???????betul ke ni...pakcik yg dgr jawapan bangladesh tu matanya terbuntang luas..tak terkata...ayh sye yg dgr pon rse mcm terpana gitu...tak terjawab dgn jawapan bangladesh td...xkan la telur yang jatuh pecah2 kt jalan tu dia sodok masuk plastik pastu anta kedai kek???kan ke kotor dan berkuman tu?

tak tau la ada segelintir kalian yg bce blog ni xrse geli..sebab biasa la telur pecah still bleh mkn lg...Eee...xtau la nk ckp pe..aku klau kt umh tu..kulit telur tu sebelum masak aku basuh dlu ngn sabun..smpai bersih da xade kesan2 najis baru aku pecahkan telur then masak..lantak ar korg nk ckp lambat ke ape ke..da tu mak ayh aku ajar....kdg2 aku tgk klau mkn kt kedai org yg masak tu main amik je telur kt papan telur tu terus je masak(xtau la dia da basuh dlu kot kulit telur tu)...telur tu dgn sisa2 najis dan bulu ayam..kita rse cm da bersih...makan la dgn lahapnya telur goreng tu...yuummmyy.....

P/S: Kalau agak2 korg masih selesa tanpa ragu2 makan kek kt luar sne tu lpas bce blog ni...tanpa rasa jijik dan geli..teruskanlah makan..but me..nope..aku wt sendiri je la kek tu..tp maybe kedai kek yg jijik tu ada sekitar daerah pasar borong tu gak kot.....mybe~~

1 comment:

thesilentprincess said...

rahsia kek sedap..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN ANDA