Monday, April 19, 2010

- MURAL SMK Puncak Alam

Assalamualaikum rakan-rakan sekalian..
semoga sentiasa berada dalam keadaan ceria-ceria selalu dan dipermudah segala urusan hendaknya.
Adoi...lama tak update blog ni...sebuk dengan budak-budak nak gne PC wat folio atau pun dikenali sebagai buku scrap..jadi saya pun sebuk duk ngajar diorg cara-cara menggunakan Mc Office Word dengan baik dan mendapatkan hasil taipan yang kemas..Cheewaah... Sebenarnye xade la terel sgt pun gne Mc Word..tp alhamdulillah da g kusus komputer dlu bleh la sikit-sikit...

Nak kongsi sikit citer
15 April yang lepas saya xade mood nk masuk keje awal... So saya plan nak ke SMK Puncak Alam tgk aktiviti melukis mural yang disertai oleh adik saya. Pulak tu pagi tu internet problem.. Lagi la mls duk je melangut.. Pepon mang saya plan nk update portal PJL (http://bdrpuncakalam.pjl.com.my) untuk bahagian remaja. Da tak tahu nak cari isi apa.. So taruk je la aktiviti melukis mural kt sekolah.

First masa menjejakkan kaki ke sekolah tu...ramai la adik-adik remaja yang saya kenal (bebudak PJL) dan saya xkenal terkejut and maybe terpegun tgk saya kt sekolah tu..Hehehehe...(perasaan suda)..sampai di sekolah saya disambut oleh adik saya di hadapan pintu pagar sekolah n bawak saya ke tempat mereka sedang melakukan aktiviti melukis mural..
Kali ni saya plak yg terpegun tgk lukisan mural yang dilukis oleh pelajar-pelajar lepasan SPM ni..
Punye la cantik dan kemas... Rasa nak upah diorg mintak lukiskan mural kt bilik saya plak.. Tp apakan daya..Kesian plak tgk diorg lukis kt sekolah pon xabis-abis sampai la arini nk mintak lukis kt bilik saya plak...

Tp dgr2 citer ada gak cikgu sekolah diorg mintak lukis mural kt rumahnya.
Cme saya minta la bagi pihak diorg..kasi la upah lebih sikit kt murid-murid yang berjasa ni. and satu lagi berita yang menarik hati saya... salah seorg pelukis mural ni merupakan seorg tokoh pelajar n pelajar terbaik SPM 2009. Dia jugalahyang mengetuai aktiviti melukis mural ini..
Memang seorang yang berbakat. Adik-adik di sekolah SMKPA patut mencontohi pelajar yang bernama Nur Adibah Bt Ahmad Shukri ini..hehehe

Waktu di SMKPA saya ditemani oleh salah seorang pelukis mural,Aisyah Abd Wahab memusing satu sekolah tgk mural-mural yang telah mereka lukis. Adoi...penat den berjalan samapi melecet kaki.. Beso sgt sekolah tu..dan tu keliru plak jalannya...mybe saya xbiasa lg tu yg rse pelik sikit.
Cikgu-cikgu yg nmpk saya kt sekolah tu tgk pelik je...ada gk guru yang ngaja kt satu ingt saya cikgu..hehehe....
Di sini saya lampirkan beberapa keping gambar yang diambil ketika lawatan aktiviti mural. Inchallah..akan datang saya plan nak wat promosi PJl pulak kt sekolah..tp kne tambah ilmu lebih lagi la tentang ICT ni..Sekian...



Nak gak nyebuk








1 comment:

nur adibah ahmad shukri said...

walaupun dah lame cerita ni, tapi saya baru baca.huhu...x penah tau plak akak tulis pasal mural ktowang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN ANDA