Tuesday, August 3, 2010

Kuhanya Insan Yang Lemah

Assalamualaikum....

Lebih kurang seminggu lagi nak puasa..
Da 2 tahun puasa seolah2 aku diuji dengan perkara yang sme...
Sme mcm puasa tahun lalu..
Kenapa perkara ini harus berlaku...
Mungkinkah petunjuk dari Allah di atas Istikharahku...

Ya...mungkin Allah lebih tahu mana yang terbaik untuk hambanya..
Sungguhpun aku masih tertanya-tanya...
Apa kesalahanku padanya....?????

Titis air mata tiada lagi berguna...
Lebih baik dicurahkan kepada yang Esa..
Kerana hanya Dia Yang Maha Berkuasa...

Kuhanya insan yang lemah...
Sungguhpun aku redha dengan apa yang berlaku..
Aku masih terasa kesakitannya..
Namun....
Tiadalah aku berhak untuk membenci hamba-Mu itu,Ya Allah..

Ya Allah...
Janganlah Kau jadikan aku seorang yang pendendam..
Janganlah Kau jadikan aku seorang yang tidak sabar..
Janganlah Kau jadikan aku seorang yang pemarah..
Kerana sesungguhnya marah perosak jiwa..
Marah itu api..
Api itu adalah syaitan..
Jadikanlah aku seorang yang pemaaf..
Mudah-mudahan manusia akan memaafkan jua kesalahanku..

Positifnya......
Aku diberikan ujian yang sebegini kecil...
Terlalu kecil jika hendak dibandingkan dengan pengorbanan Rasulullah s.a.w.
Terlalu kecil untuk dibandingkan dengan perngorbanan sahabat-sahabat baginda...
Juga pengorbanan ibu bapaku yang bersusah payanh membesarkan aku...
Juga pengorbanan umat Islam di Palestin...Iraq...Afganistan....
Sepatutnya aku bersyukur.....
Ya Allah..janganlah Kau jadilah aku seorang yang kufur nikmat...

Sesungguhnya.....
Kasih sayang Allah kekal selamanya
Kasih manusia hanya sementara


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN ANDA