Wednesday, June 23, 2010

Ya Allah...berilah hamba-Mu petunjuk

Ya Allah..ketika ini hamba-Mu tidak mampu berbuat apa-apa melainkan memohon petunjuk dan hidayah-Mu..
Berikanlah hamba-Mu ini yang terbaik..
Sesungguhnya Engkau lebih tahu mana yang terbaik buat hamba-Mu..~~

Ya Allah...Diriku berhasrat untuk melanjutkan pelajaran..
Untuk menimba ilmu-Mu,Ya Allah..
Diri ini merasa terlalu lemah..terlalu jahil....
Sehingga aku merasa terlalu kerdil dikalangan teman-temanku
Apatah lagi dengan-Mu ,Ya Allah..

Berilah petunjuk atas kekeliruan hamba..
sesungghnya Engkaulah Maha Pemberi petunjuk...Amin~~


"Confused"
Tu la yang ada dlm kepala otak aku sekarang..
Hari tu bos aku dtg library wt site visit...
Time tu ntah npe terpacul plak 1 soalan ni..boleh tak aku nk smbg blja luar kampus time keje ni..?
dia pun kata boleh...so balik rumah aku pun citer kt mak aku..
mak aku punye la ske..sbb klau boleh parent aku mang taknak aku benti keje..
So, aku pun survey2 la IPT mne yg ada tawarkan pengajian luar kampus..
klau boleh aku xnk la amik yg jauh2..biar senang nk ulang alik g kuliah...

Makanya..IPT yang aku mula2 survey UITM...aku try la geledah pe yg patut kt laman web IPT berkenaan...bnyk sgt benda..sakit kepala aku..aku ni jenis yang tak boleh tertekan sikit sakit kepala....tp kalau ada org hiburkan aku time tu aku ok balik..cuma kalau time aku sakit kepala tu benda paling aku benci ialah bertanyakan soalan..aku malas nk jawab.....

Aku g tgk program yang ditawarkan utk PLK (Pengajian Luar Kampus) di UITM...hampa betul la..diploma tak banyak..plak tu sumer kos yang aku tak suka (aku mang memilih bab2 ni)
tak tau la aku salah tgk ke apa..atau xjmpe laman yang sebenar..tp tu je la program yang ditawarkan untuk diploma luar kampus...Diploma perniagaan,Kejuruteraan kimia n mekanikal dan pengurusan pejabat...

I've no choice....??then aku survey KUIS...ok la..part time dlm bidang pendidikan...not bad...
sabtu ahad kne g sne ngn tol RM16 bkn pergi dan balik....diploma je RM15,900.....ok gak tu...
pe pendapat korang??
Then UM plak...syarat PLK kne 3 tahun pengalaman bekerja n berumur 21 tahun ke atas..betul ke ni??atau aku silap baca syarat2nye...hurmm...xtau la...blur da mata aku...

Aku nk tnye ni...pa patut aku buat skg??amik luar kampus n smbg je blja dlm bidang yang aku tak suka??

atau aku benti keje n sambung blja dalam bidang yang aku ske walaupun parent aku tak ske??

atau aku perlu berkorban wang ringgit amik bidang diploma yg agak murah tu (yang ni parent aku tak ske jgak sbb murah)?

atau korg ade nk kongsi ngn aku mne2 IPT yang dekat, murah, dan program yang ditawarkan menepati citarasa aku?

P/S:
*Bidang yang aku minat bidang sains..diploma sains...pape yang berkaitan ngn perubatan kecuali jururawat..n bidang yang sesuai ngn keje aku skg...Bidang IT...
*Actually....aku tulis blog ni mang nak mintak pendpt drpd teman-teman yg aku kenal atau pun yang aku tak kenal...tp klau korg xade pe nk komen its ok..aku rasa lapang sikit lpas taip blog ni......Thanx sudi baca~~~...huhu



Sekian~~~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

IKLAN ANDA